17 000 астероида застрашават Земята

19:00, 11 апр 18 / Любопитно 25 359 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Специалисти от НАСА смятат, че съществуват не по-малко от 17 000 астероида, които могат да се блъснат в Земята, съобщи "Лайф", цитиран от БТА. Понастоящем учените са се заели с търсене и определяне на орбитите им, но засега е изпълнена само една трета от поставената цел. Заключенията са въз основа на изследване на над 8000 астероида.

Досега са открити над 8000 близки до
Земята обекта с ширина не по-малко от 140 метра. При сблъсък с нашата планета астероид с подобни размери може да унищожи цяла държава. Въпросните 8000 обекта са описани и орбитите  им са изучени. Това позволява на астрономите да ги изключат от опасните за Земята обекти. Остават обаче над 17 000 неизследвани и потенциално опасни за земляните астероида.

Те принадлежат към категорията близки до
Земята обекти. Това означава, че се доближават към орбитата на нашата планета на разстояние по-малко от 50 милиона км.

През 90-те години на миналия век НАСА положи усилия за търсене и класифициране на най-опасните астероиди с диаметър над 1 км. При сблъсък със Земята подобен астероид може да предизвика глобална катастрофа. През 2010 г. всички тези космически тела бяха идентифицирани и описани.

Резултатите от изследването са качени на сайта Science.com.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.