Космическият боклук застрашава спътници

12:37, 31 май 17 / Любопитно 25 334 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Растящото количество бързо движещи се космически боклуци, намиращи се в орбита около земята, може да доведе до фатални сблъсъци със сателити, да навреди на икономики, предупредиха експерти в навечерието на среща на върха за отстраняване на боклуците. Това предаде БГНЕС.

Има около 170 къса от т. нар. космически боклук, останали в безвъздушното пространство след мисии. Те са с различни размери – от степени на ракети до люспи боя, които се реят в космоса заедно с космическа инфраструктура на стойност около 700 млрд. долара.

Но само 22 000 от тези парчета са следени и при положение, че те се носят със скорост около 27 000 км/ч, дори и най-малките парчета могат сериозно да увредят или унищожат сателити. „Проблемът с космическия боклук става все по-лош с всеки изминал ден“, е оценката на Бен Грийн, който оглавява австралийския център за изследване на космическата среда. Той е домакин на двудневната среща по въпроса, която се провежда в Канбера.“Годишно губим по три или четири сателита поради сблъсък с космически боклук. Ние сме много близко до момента, оценяват от НАСА, през следващите между пет и десет години да загубим всичко“.

Доколкото световната общност силно зависи от сателитите за комуникация и навигация, и захранването на ключови промишлености като транспорт, финанси и енергетика, растящият обем космически отпадъци може да постави под заплаха икономиките.

Грийн каза, че учените разработват технологии, които ще са готови за функциониране след 18 месеца, с които да се проследяват всички отпадъци, така че космическите кораби да могат да ги избягват.

Друга идея е лазери с висока мощност, базирани на Земята, които биха могли да бъдат стрелят в космоса, за да "избутват в някаква степен боклуците", която програма е готова на 75%, добави той.

Експериментална японска мисия за изчистване на космически боклуци, използваща електродинамичен "нашийник", който да забави орбиталните боклуци и да ги доведе до по-ниска орбита, завърши с неуспех през февруари.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.